Čo získate návštevou kaderníka?!

Ísť ku kaderníkovi alebo neísť? Prečo sú určité procesy vhodné do rúk kaderníkov. Kto to vlastne je kaderník a ako ho potešiť? 

Čítajte s nami a dozviete sa nielen veci zo života, určité fakty ale aj to ako vzájomne komunikovať. 


Farbenie 

 Je farbenie Vlasov naozaj proces, ktorý si vyžaduje pozornosť kaderníka?

V 85% áno a veľkú

Určite ste už každá chceli experimentovať alebo mali ste tú potrebu. Čas na zmenu TU a TERAZ. 

“ Predstavovala by som si nejakú hnedú ale nie tmavú ani príliš svetlú s multiodleskami. “ Jasné, mahagónové, gaštanové aj medené farby predávajú v drogériach. Ale niekedy zabudnete, čo už možno všetko predtým bolo na vlase a niekedy sú z toho zaujímavé výsledky, ktoré ako tradične sa chystáte prekryť tmavšou farbou. No a takto vzniká zbytočné vrstvenie.

Prichádza na rad fáza:  "Idem ku kaderníkovi - ten to musí vyriešiť."


Vždy ak sa chystáte ku kaderníkovi treba mu vždy oznámiť, ak ste sa aj pokúšali o nejaký experiment, alebo aj nie, či vlásky boli farbené alebo neboli. Ak boli tak si určite vždy zapamätajte, že čím. Je tiež rozdiel henna a drogériová farba. Vtedy ho najlepšie oboznámite so situáciou a on bude vedieť ako na to. Netajte to, nie je to hanba, každý sme chceli experimentovať :)


V 15% nám to nedovolí finančná situácia alebo akýkoľvek iný osobný dôvod. Možno aj zlá skúsenosť.
Ale nech je to už akokoľvek, presne preto existuje riešenie a dokonca dve!

Prvým riešením je aj použitie drogériovej farby.

Druhým riešením je návšetva učňovského kaderníctva - tam totiž začína každý kaderník a viete natrafiť na ozaj šikovné dievčatá, ktoré pracujú tiež s profi výrobkami no za minimálne ceny. 


Jednou z možností je aj nákup profesionálnej farby a oxidantu, u nás však nepredávame tieto výrobky bežným zákaznikom nakoľko princíp použitia je iný než pri drogériovej farbe. Drogériovú farbu už kúpite nakomplet v krabičke. Máte dané množstvo farby, dané množstvo oxidantu a Vám stačí už len zmiešať produkty a naniesť na vlasy. Zato v kaderníckom priemysle si tieto farby musíte vedieť namiešať - tam je koloristika na inej úrovni než koloristika a odtiene v drogérií. Kaderník odbornou spôsobilosťou vie namiešať jedinečné odtiene a používa rôzne vyvíjače, iné - doba pôsobenia.


Áno, na iných konkurenčných eshopoch si môžte kúpiť farbu no pri nesprávnom použití - zlý výsledok nedáte za vinu “sebe” ale automaticky farbe. A tu sa dostávame k princípu, že profesionálna farba nepatrí do rúk bežným klientom. 


Odfarbenie


Ďaľšou kapitolou je odfarbenie a rôzne melírovacie techniky. 

Odfarbovanie a technické produkty poslednými rokmi prešli obrovským vývojom aj zmenami. Nehovoriac o tom, že sa stále vyvíjajú.

  V novodobej koloristike už ide do úzadia plošné - niekedy až drastické zosvetľovanie vlasov, ktoré pri odrastaní nevyzerá prirodzene.


Ale do popredia sa tlačia techniky ako:

  • mikro melír, 
  • balayage (baleáž), 
  • foilage (fojláž) 
  • free hand techniky - techniky voľnou rukou, 
  • Air Touch (ér tač) 
  • a mnoho iných




Kaderníci často rozvíjajú svoju fantáziu a vytvárajú rôzne efekty kombináciou produktov aj viacerých techník.
Faktom je ale to, že tieto techniky sú časovo náročnejšie ale výsledky sú prirodzenejšie, trvácnejšie, menej škodlivé ale hlavne pri odrastaní nie je vidno skoky ako do nebies :)

Stále sa však stretávame ako profesionáli s takými požiadavkami, ktoré pre klientky na videách vyzerajú veeľmi jednoducho ale kaderník to tak jednoducho nevidí. 


Príklad zo života :)

Klientka má tmavé farbené vlasy. Zrazu navšítivi kaderníka s videom, kde veľmi známy a talentovaný kolorista vytvorí na 15 sekundovom videu z tmavovlásky “Rapunzel” s krásnymi dlhými a platinovými vlasmi. 

 Častokrát počujeme: “ Veď aha, to bude rýchlovka, to len natriete a umyjete”.


Keď klientkám ozrejmíme pravdu nie sú až tak nadšené. Pretože sám tento kolorista videl komentáre ľudí, ktorý mu písali aj to ako to je možné na jedno sedenie toto vykúzliť. Veľmi rýchlo však všetkých vyviedol z omylu. Nikde nikdy nepovedal, že toto vytvorím počas jedného sedenia. Tieto videá sú zostrihané z viacerých sedení. Za týmto procesom však nestojí len on sám ale má aj pomocníkov, kde klientke vykonávajú odfarbovanie aj dvaja koloristi. Kde sa jej venujú aj viac ako 5-6 hodín a klientka za to aj mastne zaplatí. 


Vždy sa dá všetko len treba komunikovať a naslúchať aj druhú stranu, v tomto prípade kaderníka. Veď on predsa nechce zle. Keby chcel ublížiť alebo by mu nezáležalo na vlasoch a predovšetkým na Vás, a z časti aj na svojích recenziách, nesnažil by sa Vám vysvetliť ako to funguje. Ak by mu to bolo “jedno” tak by si takýto proces mohli odniesť vlásky a teda potom je jasné, prečo veľa klientov po zlej skúsenosti nechce chodiť ku kaderníkom. 


Ak klientka naďalej odmieta kaderníka a snaží sa to vyriešiť po svojom, čo v 80% má za následok - spálené vlasy, drastické poškodenie vlasu, lámavosť, suchosť.  A výsledkom je aj zlá skúsenosť a zhodnotenie toho, že každý odfarbovací prostriedok je “zlý” ale samozrejme použitie bolo “správne”. 


Nakoniec teda opäť navšíti kaderníka ale s prosbou o záchranu - OPRAVU, čo v tomto prípade je veľmi ťažké a často až nemožné.  Často to výjde ešte časovo náročnejšie a aj drahšie. Toto si vyžaduje nielen pozornosť kadernika ale STOP-ku experimentom a prispôsobenie domácej starostlivosti odporúčanej kaderníkom.

Tento príklad odráža realitu. Ale vieme, že nie každá z nás chce investovať financie do vlasov ale vždy je to aj o komunikácií to je vždy základ. 

ÁNO, chápeme aj to, že takéto klientky tvorí oveľa menšie % ale už každý kaderník - kolorista sa už s týmto isto stretol. 



 KTO JE VLASTNE KADERNÍK??

Povolanie kaderník nám je asi jasné, ale má v sebe mnoho významov. Často je to aj psychológ ale veľmi tvorivý. Radi sa rozprávajú s klientkami, nakoľko zistia aj ich preferencie, kde následne vyjadrí tiež svoj pohľad formou vlasov tak aby aj naplnil vaše očakávania. U kaderníka sa vždy vyrozprávame, často vzniknú nové priateľstvá, nové príbehy a to je na tom úžasné. Kaderník vytvára tiež prostredie, kde vznikne zóna oddychu a relaxu pre Vás - klientov. 


Často sú však pre niekoho vnímaný ako taký roboti - MUSÍŠ UROBIŤ ČO CHCEM A TAK AKO TO JA CHCEM.

Nie, nemusí. Pokiaľ cítí z požiadavky klienta to, že by daným úkonom poškodil vlas, ktorý nie je vhodný na daný úkon a snaží sa to vysvetliť klientke, ktorá možno nechce počuť jeho postoj a možné následky môže povedať aj NIE. Čiastočne riskuje svoje dobré meno. 


Rešpektujme ich, vážme si ich, dbajú o vaše vlásky. Venujú Vám aj svoje poznatky, odporúčania. 

Výsledkom je ich motivácia posúvať sa ďalej, prinášať nové trendy, služby pre Vás - klientky. 



CENOTVORBA: 

Tu si nepovieme zrovna to čo koľko stojí a čo koľko by malo stáť ale určite je to plusom sem pridať tento odstavček. To, že každý úkon niečo stojí je logické. Avšak čoraz viacej sa cenotvorba zohľadňuje podľa STAVU - DLŽKY - HUSTOTY vlasov a aj ÚKONU ale hlavne času strávených na jednotlivých úkonoch. Najjednoduchšie je, ak má kaderník nejakú hodinovú sadzbu - 20-50 eur/hod a podľa toho koľko s klientom strávi času, vynásobí hodinovou sadzbou.


Často po telefóne dostávajú kaderníci otázky ako: “Koľko beriete za melír?” Otázka je vcelku jednoduchá lebo druhá strana čaká odpoveď ako napr. 45 eur. No ťažko sa to posudzuje podľa telefónu pretože cez telefón nevie v akom stave sú asi vlásky, aké sú dlhé, husté, aká je starostlivosť o vlasy. 


Preto je lepšia osobná konzultácia kde si kaderník môže chytiť vlasy, pozrieť, zhodnotiť stav a prebieha “hĺbkovejšia” konzultácia aj o tom, čo by ako navrhoval, či by ste s tým súhlasili. 

 

AKO POTEŠIŤ KADERNÍKA?

TERMÍN

Dodržať daný termín. Ak budem meškať treba sa ohlásiť. Vôbec nie je správne keď sa napríklad neodhlásite. Je bežné, že niečo može prísť niekomu niečo do “cesty” a jednoducho to nemôže odložiť. Ale je viac ako slušné dať info, nakoľko aj iné klientky čakajú na termín a boli by vďačné ak by mohli ísť.

Argument “nemám čas” je nevhodný nakoľko SMS alebo 1 minúta telefonátu nikomu neublížila.

Ak cítite, že na Vás ide napr. chrípka nahláste si iný termín, chránite nielen seba ale aj kaderníka a ďalších klientov. Kaderník nemá len Vás ale aj iných klientov a často aj víkendové účesy a svadby. Nehovoriac o tom, že ak ochorie kaderník, tak nevestu by sme asi v svadobný deň nepotešili. 

Je normálne, že sa necítite niekedy dobre - dajte včas vedieť. Kaderník Vám veľmi rád dá náhradný termín. 

Rovnako tak sa netreba hnevať na kaderníka ak ochorie, aj on je tiež len človek. V tomto prípade Vás buď odporučí na svoju šikovnú kolegynku/kolegu, alebo Vám ponúkne iný termín v blízkej dobe.


NOVÁ KOLEKCIA

Na návštevu ku kaderníkovi si neobliekajte nový kúsok od GUCCI-ho.

Áno, kaderník si Vás ošetrí uterákom aj pláštenkou pred prípadným znečistením farbou či odfarbovačom. No ako klienti niekedy neusedíme alebo aj kaderníkovi môže kvapnúť mateiál. Niekedy sa to stane - je to normálne. 


KOMUNIKÁCIA JE ZÁKLAD

 Vždy je len plusom pre obe strany komunikácia. Citoslovciami “ehm” alebo “mhm” toho moc kaderníkovi nepoviete. Ide predsa o vašu spokojnosť.


PRAVDIVÉ INFORMÁCIE

Ak sa chystáme navštíviť kaderníka prvý krát, treba mu vždy povedať ako boli vlasy chemicky ošetrované , ak áno tak čím.  Skrátka je podstatná informácia to, či ste experimentovali doma alebo ste navšetovovali iného kaderníka. Netreba hovoriť ku komu, no treba to dať vedieť. 

Často krát býva táto informácia zamlčaná aj keď sa kaderník opýta.


DOHODA

Ak sa s kaderníkom dohodnete napr. na ďalší termín na farbenie, tak je dôležité, rátať s tým, že si kaderník na proces farbenia vyhradí určitý čas. Ak prídete na termín s tým, že chcete presvetliť je to narušenie časového harmonogramu a často sa potom dohaduje iný termín nakoľko aj iný zákazníci majú termín a pri určitých procesoch sa nedá robiť dvoch zákazníkov naraz. 

NETLAČIŤ NA ČAS 

“… ale potrebujem to stihnúť do hodinky a pol!” 

Toto ozaj nieje príjemné pre kaderníka - nieje pretekár!



ZÁVER

Doba je horšia, často krát bývame neprijemní aj bez dôvodu, nevážime si robotu druhých a niekedy ani svoju. Berme do úvahy to, že každý z nás je len človek a všetko je o komunikácií. Ďakujeme za pozornosť pri tomto článku, ktorý odráža hlavne realitu tú menej "ružovú". Aj o takýchto veciach treba rozprávať.